Poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Imieniny: Waleria, Ludwik, Paweł
słonecznie
1℃
A+
Tłumacz Google

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu

Powiat Wrocławski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu.

  • Data publikacji strony internetowej:2018-04-09
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:2018-04-09

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. Część z nich pochodzi od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany). Przykładem takich informacji są oświadczenia majątkowe, interpelacje i zapytania radnych, wnioski o udostępnienie informacji publicznych, petycje. Niektóre informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. Niektóre informacje zamieszczone w formie artykułów lub załączników opublikowane po wejściu w życie wyżej wskazanej ustawy nie są dostępne cyfrowo w całości, jednak będą sukcesywnie przetwarzane do tej postaci.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:2020-09-09
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:2025-03-24

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Audytu firmy zewnętrznej "Skorpion Polkowice".

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiadają Koordynator ds. dostępności i ACC: - Aneta Glaz i Z-ca koordynatora ds. dostępności i ACC - Piotr Rudziński.
  • E-mail: aneta.glaz@powiatwroclawski.pl , piotr.rudzinski@powiatwroclawski.pl
  • Telefon: 71 7221898 , 71 7221708

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe znajduje się przy ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław. Obok starostwa jest płatny parking wewnętrzny za szlabanem. Na parkingu znajdują się dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnością, położone w pobliżu wejścia C i A oraz jedno miejsce parkingowe dla osoby z małym dzieckiem. Parking posiada odmienną strukturę chodnika, ułatwiającą poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących. Strukturalne ścieżki prowadzą do wejścia w budynku A do holu głównego i budynku C przy wydziale komunikacji.

Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wszystkie wejścia są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową pozbawione progów i otwierane automatycznie. Cztery windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra budynku. Udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących w części C: to odmienna faktura podłogowa na drogach przemieszczania się do punktu informacyjnego w holu, tyflomapy na każdym piętrze po prawej stronie wyjścia z windy. Winda z powiadomieniem głosowym oraz oznaczenia w alfabecie Brajla. W każdym wydziale jest wyznaczony pracownik, przeszkolony do udzielenia asysty lub pomocy osobie z niepełnosprawnością.

Po wejściu od strony ul. T Kościuszki przez główne wejście przez pierwsze szklane drzwi otwierane automatycznie oraz drugie szklane również otwierane automatycznie znajdziemy się w głównym holu. Na wprost znajdują się dwie windy, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra w budynku. Windy w budynkach A i B posiadają powiadamiania głosowego, w którą stronę jadą i na którym piętrze się zatrzymują. Posiadają również oznakowania przycisków w alfabecie Brajla. Na wszystkich klatkach schodowych znajdują się krzesła ewakuacyjne dla niepełnosprawnych.

Stojąc w holu po lewej stronie za szklanymi drzwiami znajduje się wydział obsługi klienta. Wszystkie lady mają obniżony blat, a osoba za ladą jest widoczna również z pozycji siedzącej.

Wszystkie wydziały są wyposażone w folie powiększające co ułatwia osobom słabowidzącym i starszym przeczytanie i wypełnienie dokumentów i formularzy a także w ramki do podpisu, co ułatwia podpisanie dokumentu we właściwym miejscu.

Przy wejściach A i C zamontowany jest na dostępnej wysokości dla osób na wózkach system CALL- Hear, służy on do przywoływania potrzebnej asysty.

W budynku na każdym piętrze znajduje się dostosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażona w przewijaki dla dorosłych tzw. komfortki.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Starostwo powiatowe posiada trzy pętle indukcyjne: na salach obsługi Wydziału Komunikacji, Wydziału Obsługi oraz holu/poczekani przy Wydziale Komunikacji.

W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zapytać o nią można w wydziale obsługi klienta. Większość pracowników Starostwa Powiatowego odbyła szkolenie w zakresie obsługi klienta z niepełnosprawnościami.

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok