Powiat Wrocławski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Audytu firmy zewnętrznej "Skorpion Polkowice".
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Starostwo Powiatowe znajduje się przy ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław. Obok starostwa jest płatny parking wewnętrzny za szlabanem. Na parkingu znajdują się dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnością, położone w pobliżu wejścia C i A oraz jedno miejsce parkingowe dla osoby z małym dzieckiem. Parking posiada odmienną strukturę chodnika, ułatwiającą poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących. Strukturalne ścieżki prowadzą do wejścia w budynku A do holu głównego i budynku C przy wydziale komunikacji.
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wszystkie wejścia są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową pozbawione progów i otwierane automatycznie. Cztery windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra budynku. Udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących w części C: to odmienna faktura podłogowa na drogach przemieszczania się do punktu informacyjnego w holu, tyflomapy na każdym piętrze po prawej stronie wyjścia z windy. Winda z powiadomieniem głosowym oraz oznaczenia w alfabecie Brajla. W każdym wydziale jest wyznaczony pracownik, przeszkolony do udzielenia asysty lub pomocy osobie z niepełnosprawnością.
Po wejściu od strony ul. T Kościuszki przez główne wejście przez pierwsze szklane drzwi otwierane automatycznie oraz drugie szklane również otwierane automatycznie znajdziemy się w głównym holu. Na wprost znajdują się dwie windy, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra w budynku. Windy w budynkach A i B posiadają powiadamiania głosowego, w którą stronę jadą i na którym piętrze się zatrzymują. Posiadają również oznakowania przycisków w alfabecie Brajla. Na wszystkich klatkach schodowych znajdują się krzesła ewakuacyjne dla niepełnosprawnych.
Stojąc w holu po lewej stronie za szklanymi drzwiami znajduje się wydział obsługi klienta. Wszystkie lady mają obniżony blat, a osoba za ladą jest widoczna również z pozycji siedzącej.
Wszystkie wydziały są wyposażone w folie powiększające co ułatwia osobom słabowidzącym i starszym przeczytanie i wypełnienie dokumentów i formularzy a także w ramki do podpisu, co ułatwia podpisanie dokumentu we właściwym miejscu.
Przy wejściach A i C zamontowany jest na dostępnej wysokości dla osób na wózkach system CALL- Hear, służy on do przywoływania potrzebnej asysty.
W budynku na każdym piętrze znajduje się dostosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażona w przewijaki dla dorosłych tzw. komfortki.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Starostwo powiatowe posiada trzy pętle indukcyjne: na salach obsługi Wydziału Komunikacji, Wydziału Obsługi oraz holu/poczekani przy Wydziale Komunikacji.
W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Zapytać o nią można w wydziale obsługi klienta. Większość pracowników Starostwa Powiatowego odbyła szkolenie w zakresie obsługi klienta z niepełnosprawnościami.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego.