W projekcie pn.: „Rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie dostępu do informacji przestrzennej w Powiecie Wrocławskim” zrealizowano następujące zadania:
Zadanie nr 1. Utworzenie zbiorów danych baz BDOT500, GESUT oraz uzupełnienie bazy EGiB
Zgodnie umową na „Utworzenia zbiorów danych baz BDOT500, GESUT oraz uzupełnienie bazy EGiB powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego na obszarze gmin powiatu wrocławskiego w ramach zadania nr 1 utworzono zbiory danych baz BDOT500, GESUT oraz uzupełniono bazę EGiB poprzez:
1) digitalizację mapy zasadniczej tj. przetworzenie z postaci rastrowej na postać wektorową (bazodanową) mapy zasadniczej w zakresie odpowiadającym obiektom baz danych BDOT500, GESUT i EGiB – na obszarze 6 gmin powiatu (Czernicy, Kobierzyc, Długołęki, Kątów Wrocławskich, Siechnic i Sobótki);
2) dostosowano obiekty baz danych PZGiK do obowiązujących przepisów tj. przetworzenie obiektów wektorowych utworzonych na podstawie dotychczasowych przepisów – na obszarze 7 gmin powiatu (Czernicy, Kobierzyc, Długołęki, Kątów Wrocławskich, Siechnic, Sobótki i Żórawiny);
3) zweryfikowano materiały wynikowe, o których mowa w pkt. 1 i 2;
4) zasilono system PZGiK nowopowstałymi zbiorami danych BDOT500, GESUT oraz uzupełniono bazę EGiB.
Zadanie, w ramach umowy Nr ZP.273.27.2022.II.GN z dnia 28.07.22 r., zrealizowane zostało przez firmę Inter TIM Sp. z o. o. z Suwałk oraz Zamawiającego.
Zadanie zrealizowane – do 30.10.2023 r.
Zadanie nr 2. Weryfikacja baz danych
Zakres weryfikacji baz danych:
- nadzór nad budową oraz odbiór baz danych BDOT500, GESUT i EGiB oraz kontrola techniczna przygotowywanych danych oraz powstałej dokumentacji w trakcie trwania projektu.
- funkcję Weryfikatora Baz Danych (WBD) – pełniła firma Geokart-International Sp. z o.o. na podstawie umowy Nr ZP.273.106.2021.II.GN z dnia 28.12.2021 r.
Zadaniem podmiotu weryfikującego było m.in.:
1) przygotowanie harmonogramu przeprowadzania kontroli danych powstających w trakcie poszczególnych etapów projektu;
2) kontrola ilości i jakości technicznej dokumentacji technicznej oraz przekazywanych wraz z nimi danych dostarczonych w ramach etapów ustalonych w harmonogramie prac;
3) kontrola poprawności geometrii, atrybutów i topologii oraz spójności i kompletności tworzonych zbiorów danych;
4) kontrola poprawności technicznej tworzonych baz na podstawie przekazanych materiałów źródłowych;
5) raportowanie wyników kontroli każdej partii danych (etapu);
6) przygotowanie i zapewnienie narzędzi do przeprowadzenia kontroli i raportowania;
7) współpraca przy opracowaniu warunków technicznych w zakresie budowy baz danych BDOT500, GESUT i EGiB;
8) sporządzenie i przekazanie raportu końcowego Zamawiającemu.
Zadanie zrealizowane - do 30.09.2023 r.
Zadanie nr 3. Modernizacja i udostępnienie e-usług
System PZGiK został zasilony nowopowstałymi zbiorami danych BDOT500, GESUT i EGiB, który umożliwił udostępnienie 5 e-usług na co najmniej 5 poziomie dojrzałości tj. realizacja wniosków w sposób w pełni automatyczny i zindywidualizowany, z możliwością wykonania płatności elektronicznych.
Zadanie, w ramach umowy nr ZP.273.5.31.2023.PP.I z dnia 9 lutego 2023 r., zrealizowane zostało przez firmę Geomatyka-Kraków S.C.
Uruchomione e-usługi zapewnią obywatelom oraz przedsiębiorcom dostęp do wysokiej jakości usług świadczonych w postaci elektronicznej, bez konieczności osobistego stawiennictwa interesanta w urzędzie oraz udostępnienia materiałów PZGiK poza godzinami pracy urzędu.
Nowe e-usługi dotyczą:
Dostęp do e-usług jest realizowany poprzez Portal interesanta PZK we Wrocławiu.
(https://ewid.wrosip.pl/e-uslugi/portal-interesanta).
Zadanie nr 4. Szkolenie użytkowników
W ramach zadania, zgodnie z umową nr ZP.273.5.31.2023.PP.I z dnia 9 lutego 2023 r., przeprowadzone zostało także szkolenie w formie webinaru dla pracowników obsługujących Portal Obsługi Klienta. Celem szkolenia było przedstawienie możliwości korzystania z nowoczesnych narzędzi i technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) przy pozyskiwaniu informacji przestrzennych i geodezyjnych oraz sposobu korzystania z uruchomionych e-usług.
Zadanie zrealizowane - do 29.03.2023 r.
Zadanie nr 5. Działania promocyjne
W ramach działań informacyjno-promocyjnych zrealizowano:
1) utworzono zakładki dotyczące realizacji projektu na stronie internetowej Starostwa Powiatowego we Wrocławiu i Powiatowego Zakładu Katastralnego we Wrocławiu;
2) zaprojektowano, wykonano oraz zamontowano tablice informacyjne;
3) promocja projektu i e-usług w mediach społecznościowych (Facebook) oraz w prasie lokalnej;
4) przygotowano materiały informacyjno-promocyjne (krótkie filmy instruktażowe przedstawiające sposób korzystania z e-usług).
Zadanie zrealizowane do - 29.09.2023 r.
Filmy instruktażowe prezentujące proces zamówienia materiałów zasobu zostały opublikowane na stronie systemu wroSIP (https://wrosip.pl/promocja-projektu).
Zadanie nr 6. Przygotowanie dokumentacji projektu:
1) Studium Wykonalności
2) Wniosek o dofinansowanie projektu.
Dokumentacja - Studium Wykonalności oraz Wniosek o dofinansowanie projektu - na zlecenie Powiatu Wrocławskiego została przygotowana przez firmę EUROGRANT z Tarnowa – w terminie do dnia 15.12.2020 r.
Wskaźniki rzeczowej realizacji projektu:
Rodzaj wskaźnika | Nazwa wskaźnika | Jedn. miary | Planowany rok osiągnięcia wskaźnika | Zaplanowana do osiągnięcia wartość wskaźnika | Wykonanie |
Wskaźniki produktu | Liczba podmiotów, które udostępniły on-line informacje sektora publicznego | szt. | 2023 | 1 | 1 |
Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4-transakcja | szt. | 2023 | 5 | 5 |
Liczba udostępnionych on-line dokumentów zawierających informacje sektora publicznego | szt. | 2023 | 1.707 | 1.707 |
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych- ogółem | osoby | 2023 | 6 | 6 |
Liczba podmiotów wykorzystujących Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) | szt. | 2023 | 1 | 1 |
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych - kobiety | osoby | 2023 | 4 | 4 |
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych - mężczyźni | osoby | 2023 | 2 | 2 |
Wskaźniki rezultatu | Liczba pobrań/uruchomień aplikacji opartych na ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego i e-usług publicznych | szt./rok | 2024 | 40.000 | x |
Liczba pobrań/odtworzeń dokumentów zawierających informacje sektora publicznego | szt./rok | 2024 | 1.500 | x |