Poniedziałek, 28 kwietnia 2025
Imieniny: Waleria, Ludwik, Paweł
słonecznie
2℃
A+
Tłumacz Google

NieBezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną

W organizacjach pozarządowych siła! Chcemy z niej skorzystać i działać razem. Dlatego Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji ogłaszają konkurs na pomysł na najlepszą kampanię informacyjno-edukacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci, którą wspólnie zrealizują.

Celem konkursu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat – zależy nam, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Nie chcemy straszyć. Chcemy edukować. Pokazywać zagrożenia, ale i wskazywać sposoby radzenia sobie z nimi.

Zróbmy to razem!

– Bezpieczeństwo w sieci to temat, który dotyczy każdego z nas. Dlatego do wspólnego działania zapraszamy organizacje pozarządowe. Wierzymy w ich potencjał i chcemy z niego czerpać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To właśnie do nich adresujemy nasz konkurs „NieBezpieczni w sieci”, który organizujemy w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” – dodaje szef MC.

Zadanie konkursowe? Przyślijcie swoje pomysły na kampanię edukacyjno-informacyjną, która najlepiej – Waszym zdaniem – zrealizuje to założenie.

Nagroda? Pieniężna. Choć nie tylko – organizatorzy zrealizują, we współpracy ze zwycięskimi NGO, od 1 do 3 najlepszych kampanii. W sumie przeznaczymy na ten cel 500 000 złotych.

Jakie pomysły są poszukiwane?

Kreatywne, innowacyjne, nieprzecięte.

Aby wziąć udział w konkursie, należy spełnić tylko dwa warunki:

  1. mieć doświadczenie w realizacji minimum jednej kampanii edukacyjnej/informacyjnej,
  2. wypełnić prosty formularz dostępny pod adresem: www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs 

Grupy docelowe zgłaszanych do konkursu kampanii:

Organizatorom zależy, aby kampanie docierały do jednej lub kilku z poniższych grup docelowych:

  1. dorośli korzystający z internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34. roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast
    o dochodach poniżej średniej),
  2. przedsiębiorcy (małych i średnich przedsiębiorstw),
  3. opiekunowie dzieci.

Szczegółowe cele dostępne są w regulaminie konkursu.

Dwa etapy oceny

Do konkursu można zgłosić projekt nowej kampanii edukacyjno-informacyjnej lub kampanię, którą realizowaliście już wcześniej i chcielibyście ją powtórzyć lub rozwinąć

Udział w konkursie podzielony został na dwa etapy. W pierwszym – Kapituła Konkursowa dokona oceny koncepcji kampanii  konkursowej.

Autorzy maksymalnie pięciu najlepiej ocenionych pomysłów zostaną zaproszeni do udziału w drugim etapie konkursu. A ten polegał będzie na prezentacji kampanii przed Kapitułą Konkursową.

W zależności od wyników tego etapu, wybrana zostanie liczba laureatów. A tych może być od jednego do trzech, a dokładnie od jednej do trzech, bo mówimy przecież o organizacjach pozarządowych.

Czas na terminy, o których musicie pamiętać.

Pierwszy i najważniejszy – 22 marca 2020 r. Do końca tego dnia organizatorzy czekają na zgłoszenia. Od razu po zamknięciu listy zgłoszeń, Kapituła Konkursowa weźmie się do wytężonej pracy. Od 14 kwietnia autorzy najlepszych pomysłów będą zapraszani na spotkania i ich prezentowanie przed Kapitułą. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone najpóźniej 8 maja.

Organizatorom zależy na czasie – zwycięskie projekty zostaną zrealizowane wspólnie pomiędzy czerwcem a październikiem tego roku.

To teraz w skrócie:

22 marca 2020 r. – do tego dnia czekamy na Wasze zgłoszenia

22 marca – 12 kwietnia 2020 r. – pierwszy etap konkursu, ocena koncepcji kampanii przez Kapitułę Konkursową

14 kwietnia 2020 r. – rozpoczęcie drugiego etapu konkursu, prezentacje najlepszych pomysłów przed Kapitułą Konkursową

8 maja 2020 r. – ogłoszenie zwycięzcy/ zwycięzców!

Jest o co walczyć!

Pula nagród. To nie jest typowy konkurs, jakich wiele, w związku z tym pula nagród też jest inna, niż zwykle.

Zacznijmy od puli nagród pieniężnych – wynosi 15 000 zł. Za to pula środków na realizację pomysłów na kampanie – to aż pół miliona złotych!

Wysokość poszczególnych nagród zależy od liczby wyłonionych laureatów.

Więcej informacji na ten temat oraz wszystko inne, co powinniście wiedzieć przed zgłoszeniem się do konkursu, znajdziecie w jego regulaminie, który opublikowaliśmy na www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs 

Organizatorzy i partnerzy

Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Patronat medialny: ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.

Konkurs NieBezpieczni w sieci

powrót do kategorii
Poprzednia Następna

Pozostałe
aktualności

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Ok