Od roku 2016 na terenie powiatu wrocławskiego funkcjonuje sieć punktów pomocy prawnej, w których świadczone są następujące rodzaje usług:
KOMU PRZYSŁUGUJE POMOC?
Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja przysługują każdej osobie fizycznej, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA OBEJMUJE:
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE OBEJMUJE:
NIEODPŁATNA MEDIACJA OBEJMUJE:
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których:
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
Nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
Udzielanie porad odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty. Kobiecie, która jest w ciąży, porady udziela się poza kolejnością.
Osobie uprawnionej udziela się nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczy nieodpłatne poradnictwo obywatelskie osobiście, z wyłączeniem użycia środków porozumiewania się na odległość, z zastrzeżeniem przypadków opisanych poniżej:
1) Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, również przez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania tych osób lub w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
2) Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego składają staroście, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, po otrzymaniu od starosty drogą elektroniczną oświadczenia i danych kontaktowych osoby uprawnionej, porozumiewa się z nią w umówionym terminie.
Potrzebę skorzystania z porady za pomocą środków porozumiewania się na odległość należy zgłosić z odpowiednim wyprzedzeniem pod numerem telefonu: 71/ 722 17 05, lub e-mailowo na adres: npp@powiatwroclawski.pl
Zapisu na poradę można dokonać (w godz. 7.45 - 15.45):
1) pod centralnym numerem telefonu: (71) 722 17 05
2) wysyłając e-mail na adres: npp@powiatwroclawski.pl
3) elektronicznie klikając w link: ZAPISZ NA PORADĘ
Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym Starostwa Powiatowego we Wrocławiu
tel. 71/ 722 17 05 lub e-mail: npp@powiatwroclawski.pl