Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png cb427a63adfdb8be9f7f531c04dbf127
Niedziela, 18-02-2018
Imieniny: Konstancji, Krystiana, Sylwany
x
Wydawanie zaświadczeń
Joanna Szkriba-Koreń, Wyświetleń: 15277
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Usługa: Wydawanie zaświadczeń
Komórka
Organizacyjna:
Wydział Organizacyjno-Prawny
Numer: 4/ORP
Wersja: 10
Data utworzenia:
29.08.2017 r.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Podania mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Listownie:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Wydział Obsługi (parter) w godzinach pracy urzędu

Miejsce wydawania dokumentów:

Listownie na adres podany przez wnoszącego lub osobiście (według wyboru wnoszącego). Zaświadczenie, które wydaje się w formie dokumentu elektronicznego, może być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem osobistym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie.

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

Wydział Organizacyjno - Prawny

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

pok. nr 202 w godzinach pracy urzędu

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

Wniosek o wydanie zaświadczenia.

Z wniosku powinno wynikać, że:

1) urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub

2) osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Informacje o opłatach:
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz części II pkt. 21 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Należną opłatę uiszcza się:

  • gotówką w kasie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, ul. Tadeusza Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, w godz. 7:30-15:00 (pon. - pt.)
  • przelewem na konto Gminy Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) PKO Bank Polski S.A., Nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi, informacje dodatkowe:

Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

W przypadku gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, organ administracji publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadani.

Formularze wniosków do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia (doc, pdf)

Zatwierdził:

Beata Pierzchała - Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Prawnego

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 03cec3ab9eea30c66e2763340fdd16fc zagrozenia.jpg 69dc0c5170226774632088cffbf00149 komunikacja.jpg d9a54700e9b2c31309b50a2c85997876 przetargi.jpg 8e71f164243119d740c8437c93afc405 strategia_rozwoju.jpg 7b605f0dde57764c7185fa65bb2c3b69 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg d03e5591cfcfaba8d17ed5f09abb2d90 wspolpraca_zagranicza.jpg 94a7a008a5f15a9d4a684fdbde41a59a iso.jpg aa19352b201a2f20acd186483fb19656
ban1.jpg 15f11383d0e30c3e8dc75985f01b067d ban2.jpg 0c075c462515088a26fa6a91ef9d6844 ban3.jpg 078ba9db8ef6779c36937d398b379a6e ban4.jpg 02bead565fd26c93d16db0ecb32cd5e7 ban5.jpg 1ff82ec9477d91fe53b7f77de470c6b8