Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 8ce2d20c80322e6996990a3a340875d2
Niedziela, 24-06-2018
Imieniny: Danuty, Jana, Janiny
x
Wydawanie zaświadczeń
Joanna Szkriba-Koreń, Wyświetleń: 16093
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Usługa: Wydawanie zaświadczeń
Komórka
Organizacyjna:
Wydział Organizacyjno-Prawny
Numer: 4/ORP
Wersja: 11
Data utworzenia:
25.05.2018 r.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Podania mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Listownie:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Wydział Obsługi (parter) w godzinach pracy urzędu

Miejsce wydawania dokumentów:

Listownie na adres podany przez wnoszącego lub osobiście (według wyboru wnoszącego). Zaświadczenie, które wydaje się w formie dokumentu elektronicznego, może być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem osobistym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie.

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

Wydział Organizacyjno - Prawny

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

pok. nr 202 w godzinach pracy urzędu

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

Wniosek o wydanie zaświadczenia.

Z wniosku powinno wynikać, że:

1) urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub

2) osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Informacje o opłatach:
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz części II pkt. 21 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Należną opłatę uiszcza się:

  • gotówką w kasie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, ul. Tadeusza Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, w godz. 7:30-15:00 (pon. - pt.)
  • przelewem na konto Gminy Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) PKO Bank Polski S.A., Nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi, informacje dodatkowe:

Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

W przypadku gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, organ administracji publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadani.

Formularze wniosków do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia (doc, pdf)
Informacje wymagane art. 13 RODO:

1)    Administrator danych osobowych – Starosta Powiatu Wrocławskiego, ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, tel. 71 722 17 00, starostwo@powiatwroclawski.pl;

2)    Inspektor Ochrony Danych Osobowych – Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Prawnego, dane kontaktowe –  ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, tel. 71 722 17 00, iodo@powiatwroclawski.pl.;

3)    Podstawa prawna przetwarzania – wskazana w pkt. 6 niniejszej karty;

Cel przetwarzania – dopełnienie obowiązków wskazanych przepisami prawa;

4)    Informacja o odbiorcach danych osobowych lub kategoriach odbiorców – zaświadczenie wydaje się, jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa, bądź osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego;

5)    Informacja o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji narodowej – nie dotyczy;

6)    POUCZENIE:

Podanie danych osobowych w procesie realizacji niniejszej usługi jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do jej zrealizowania.

Okres przechowywania danych osobowych, pozyskanych w celu realizacji obowiązku ustawowego, określonego w niniejszej karcie, uregulowany jest Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do:

-        żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przenoszenia danych (jeżeli przepisy prawa przewidują taką możliwość),

-        cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przepisy prawa przewidują taką możliwość),

-        wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uzna, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy prawa o ochronie danych osobowych.

Zatwierdził:

Beata Pierzchała - Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Prawnego

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 8c2690828a1ee10e361f5bc373547889 zagrozenia.jpg 2e52d0ee881eeaebfe687e0da3a60550 komunikacja.jpg 222a27d4ed23e23d6cd229a7f3d7ae40 przetargi.jpg db00fb7132daa42ef32cd600f51c1db6 strategia_rozwoju.jpg 16c7fae81d1c36a440dc1259e4d02878 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 2a79644aeb2b7efa94df94c603c509ea wspolpraca_zagranicza.jpg 2d91aa72cebf9d45c88e7124485927ab iso.jpg f0dcc7d54a76a78f133fc04f1718685d
ban1.jpg ef86de14f2a1256326fea90550ff0a0e ban2.jpg 7681f8d672804fa81e94fe1047b754dd ban3.jpg ccc78cc16f857b6ae59b9e82aa6d659f ban4.jpg 1e3e7e81f47cf93894259329ead10d88 ban5.jpg 86cbc3b112e0a50be47b93b59904c68f