Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png dbca125b0b7a6604666024d6f7ab168d
Piątek, 20-09-2019
Imieniny: Eustachego, Faustyny, Renaty
x
Wydawanie zaświadczeń
Joanna Szkriba-Koreń, Wyświetleń: 19178
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Usługa: Wydawanie zaświadczeń
Komórka
Organizacyjna:
Wydział Organizacyjno-Prawny
Numer: 4/ORP
Wersja: 11
Data utworzenia:
25.05.2018 r.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Podania mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Listownie:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Wydział Obsługi (parter) w godzinach pracy urzędu

Miejsce wydawania dokumentów:

Listownie na adres podany przez wnoszącego lub osobiście (według wyboru wnoszącego). Zaświadczenie, które wydaje się w formie dokumentu elektronicznego, może być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem osobistym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie.

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

Wydział Organizacyjno - Prawny

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

pok. nr 202 w godzinach pracy urzędu

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

Wniosek o wydanie zaświadczenia.

Z wniosku powinno wynikać, że:

1) urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub

2) osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Informacje o opłatach:
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz części II pkt. 21 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Należną opłatę uiszcza się:

  • gotówką w kasie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, ul. Tadeusza Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, w godz. 7:30-15:00 (pon. - pt.)
  • przelewem na konto Gminy Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) PKO Bank Polski S.A., Nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi, informacje dodatkowe:

Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

W przypadku gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, organ administracji publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadani.

Formularze wniosków do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia (doc, pdf)
Informacje wymagane art. 13 RODO:

1)    Administrator danych osobowych – Starosta Powiatu Wrocławskiego, ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, tel. 71 722 17 00, starostwo@powiatwroclawski.pl;

2)    Inspektor Ochrony Danych Osobowych – Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Prawnego, dane kontaktowe –  ul. T. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, tel. 71 722 17 00, iodo@powiatwroclawski.pl.;

3)    Podstawa prawna przetwarzania – wskazana w pkt. 6 niniejszej karty;

Cel przetwarzania – dopełnienie obowiązków wskazanych przepisami prawa;

4)    Informacja o odbiorcach danych osobowych lub kategoriach odbiorców – zaświadczenie wydaje się, jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa, bądź osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego;

5)    Informacja o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji narodowej – nie dotyczy;

6)    POUCZENIE:

Podanie danych osobowych w procesie realizacji niniejszej usługi jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do jej zrealizowania.

Okres przechowywania danych osobowych, pozyskanych w celu realizacji obowiązku ustawowego, określonego w niniejszej karcie, uregulowany jest Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Osoba, której dane osobowe dotyczą, ma prawo do:

-        żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przenoszenia danych (jeżeli przepisy prawa przewidują taką możliwość),

-        cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przepisy prawa przewidują taką możliwość),

-        wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeżeli uzna, że przetwarzanie jej danych narusza przepisy prawa o ochronie danych osobowych.

Zatwierdził:

Beata Pierzchała - Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Prawnego

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg ff542a2a566e83c0d2a8e23a12151ad3 zagrozenia.jpg 522733057d6f4f910f090cf09ea70794 komunikacja.jpg 95cb5d3c214befe5e3fffa7b863fc543 zamowienia-publiczne.jpg ef2f261c60a3f0eda2d056966ac4faa2 strategia_rozwoju.jpg 551bd2ae5e1ba324cb81db91262e25c9 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 9457c7c1a3011532650f8803fc97ebf1 wspolpraca_zagranicza.jpg 1767156695dcb237117ab11e61c83b03 iso.jpg d6e9345422f628b22a35caff51356c70
ban1.jpg 4dc43ab7181fbb1624f6c9a90054a3a3 ban2.jpg e1656580779db17087a40851928742f4 ban3.jpg ed0c129869e2dbbecbfc441aeb227f82 ban4.jpg 9683d73f76b6ac548a4fd51b532b7d44 ban5.jpg 7860670767fc18e136c75b599dc6d62b