Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png becf1585f05b8158804bb778112c3286
Niedziela, 19-11-2017
Imieniny: Elżbiety, Faustyny, Pawła
x
Wydawanie zaświadczeń
Joanna Szkriba-Koreń, Wyświetleń: 14556
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Usługa: Wydawanie zaświadczeń
Komórka
Organizacyjna:
Wydział Organizacyjno-Prawny
Numer: 4/ORP
Wersja: 10
Data utworzenia:
29.08.2017 r.

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Podania mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Listownie:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

Wydział Obsługi (parter) w godzinach pracy urzędu

Miejsce wydawania dokumentów:

Listownie na adres podany przez wnoszącego lub osobiście (według wyboru wnoszącego). Zaświadczenie, które wydaje się w formie dokumentu elektronicznego, może być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem osobistym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie.

Osobiście:

Starostwo Powiatowe we Wrocławiu

Wydział Organizacyjno - Prawny

ul. Tadeusza Kościuszki 131

50-440 Wrocław

pok. nr 202 w godzinach pracy urzędu

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

Wniosek o wydanie zaświadczenia.

Z wniosku powinno wynikać, że:

1) urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub

2) osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

Informacje o opłatach:
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz części II pkt. 21 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Należną opłatę uiszcza się:

  • gotówką w kasie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, ul. Tadeusza Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, w godz. 7:30-15:00 (pon. - pt.)
  • przelewem na konto Gminy Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) PKO Bank Polski S.A., Nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego 
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Uwagi, informacje dodatkowe:

Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

W przypadku gdy osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, organ administracji publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadani.

Formularze wniosków do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia (doc, pdf)

Zatwierdził:

Beata Pierzchała - Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Prawnego

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 26fa2532faa54782ff9921c8f267a761 zagrozenia.jpg c6d374c3a10839fa4ccf192727a9a777 komunikacja.jpg 3015e56ba5d586833b9acc063c2b60d5 przetargi.jpg a67818ff87b596f5b2d1ba1fef727110 strategia_rozwoju.jpg 7cdfd84120f6a8dd607e463b583b6b5e zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 0f37d5b6b7c3e8c007260ddc79eb2184 wspolpraca_zagranicza.jpg 84e84f1d5d743b3f578867317e803180 iso.jpg 9aab6e13f5e5f89963e752cb6f781567
ban1.jpg ce8d3765dac69177b5eba36ca33fdd6b ban2.jpg 76e76a35fc331551304ce147a0933edf ban3.jpg 2c6bc6149b47623e0b780e3af8e3f7c5 ban4.jpg b9f399eb62394c5fc87957e11a7bd5c4 ban5.jpg e6c7913c7ff7a5ba5fb625732019b0eb