Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png b129aa9d7d5db17e9ba1f550b2c3b8b2
Środa, 22-11-2017
Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 267119
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 4f62b4f9acacedc4aff2e7117802aa97 zagrozenia.jpg 9e8ec25906b42e5c2424610296f79b02 komunikacja.jpg 9eb17b61009d2ab2d94e21ccd8b0fde5 przetargi.jpg 2880f6c9c29ad0da9f6592f423f1b947 strategia_rozwoju.jpg 4b83fbd6a9166b2d52556508324cea2d zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 2f72ff9de835a2da5545ba864766e56a wspolpraca_zagranicza.jpg 7b1171fdb85179eefa3c79c947f4d1e3 iso.jpg 330a92caf4e3db89f004cd4eeb860dde
ban1.jpg 0644d5f81131497d4210a89eb5ff7636 ban2.jpg e442df8447fc60a68ed4e4a40630907d ban3.jpg aae0c9ef01497e33a36d04bc3acd79ae ban4.jpg 62cf2b13474d09fca22a2600f9c37dc9 ban5.jpg dcc33d20f4a03714048cf222c791da1a