Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 21d22d6c066a7857244cbcab147f4f39
Czwartek, 14-12-2017
Imieniny: Alfreda, Izydora, Zoriny
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 270306
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 7f384795b0033fecd8bf1d5472e22303 zagrozenia.jpg 694f2ebf1b2302cde7fe0fa36f59e5af komunikacja.jpg 5aecca8a8578edb1950eab45eb4a60a5 przetargi.jpg dba5dd943743ddc502c7d8e8982f0c99 strategia_rozwoju.jpg edf19a491be1b2c8ead5593ca8dffbf4 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 0f2d184ce88dc81a0e21856accb33e0f wspolpraca_zagranicza.jpg 60fae3ef0337d06c128302c38b1da738 iso.jpg 66c7e94d898a8c6c138c0d1167fb5395
ban1.jpg 86d5d76a2bc2339d69a9fd75b49111a2 ban2.jpg 42557fdea973618ab802816297d7fef2 ban3.jpg e512c6ca19878c0cc7ca7c10abb38066 ban4.jpg 8da65328a29f14afdcc8d0e59e0ea8f9 ban5.jpg a6f44a686bbcf9e5c6ed87f28284e075