Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 2b8b4d50e595f9c701b5cfa1fd91f89a
Piątek, 20-10-2017
Imieniny: Ireny, Kleopatry, Witalisa
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 264111
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg edab9ae1b7b8b5600966a182c1be7de8 zagrozenia.jpg 6ee9585482f38caee174f5981eec27e9 komunikacja.jpg b19af2246367ed7f2b1db960da545cf2 przetargi.jpg 31153204aa17696fe3f0cb6a40241f02 strategia_rozwoju.jpg a64b497d6b9740aed5dd00ec05219432 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg ad0135f81f0037ea65937569e8c5ce40 wspolpraca_zagranicza.jpg 31c5cc523467bc5df0cdfb6c79509572 iso.jpg f49dad3256cb27848d55cba5d3984b76
ban1.jpg 4f5562a0da7198ae47c62b8434016ca9 ban2.jpg 1a1f3281f3e7f56d7cab644f7d6610a0 ban3.jpg ac541ee77d3bc3a9e3ea1df2282c5896 ban4.jpg 12a499c6ae76a5bcb6ac0552c6da2c0c ban5.jpg 3b6a087344a4c23ba2998de24423420f