Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png dc9557f700ece74c6112952f13ce0366
Wtorek, 21-11-2017
Imieniny: Janusza, Marii, Reginy
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 266926
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg cbb2cd3c1a62d9b3f03238bfc01fe7e3 zagrozenia.jpg 39bf27321a8fe57578d0221005a825d7 komunikacja.jpg d745e1f5c6759fbbdb7db503332b6444 przetargi.jpg 186c48c40cc7d3e367f7f9d082db0bb4 strategia_rozwoju.jpg 6da109d297e4d0fad5977b06cd97bd2d zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 2f1135c8105cf9ed3b92fa6b69b22fdf wspolpraca_zagranicza.jpg 75a2f4d938b4e53db6c152798ad72847 iso.jpg 4546b3e1454c92d183eed96e54847b58
ban1.jpg 2970c5d932e5ce2e0a5d21feca8be0b3 ban2.jpg b506281c9776ecc9202b5911266973fe ban3.jpg 0f1aa347ea322a2d113865ce5b7659c8 ban4.jpg 580591d36a984cd843eaedc3e0399d90 ban5.jpg 156c6f9efd855e12bc3939032680fda5