Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 7b2239d7bed927d7cb634ac7bcd96be9
Wtorek, 17-10-2017
Imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 263683
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg a38d4bb4e1c2d4933bccdd32043bb4c9 zagrozenia.jpg c5d7acefba4650bf03f73b441ff6f18f komunikacja.jpg e18abea3c60e63475c98d63c83fade77 przetargi.jpg f12dbfa5ff5f7838b44bec427c58e17d strategia_rozwoju.jpg 77d0d6cce0a274115fdbebe512f048b4 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 5bd54fd338b6023cc96ab8a2f0f7e1fe wspolpraca_zagranicza.jpg d72d9f3b6b02d3a77c3f791f416872d4 iso.jpg ac18e8d79ab1ffdf898707301ea64f52
ban1.jpg 0011a138ec2ca4afa826bef78f13c801 ban2.jpg dcfd6c4025be52c535c1f9d56fb6adfc ban3.jpg e0a5c5477bd76ae07896fedccb6d4e95 ban4.jpg 8667ff34b12540cee45cc7af65973461 ban5.jpg 95ab47ed06b7ff90502810bd57f9e473