Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 7383377d35742a7a06d11cb6d22b602c
Wtorek, 17-10-2017
Imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 263747
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 883a585f5ef9dbcb6b4facbeba546e59 zagrozenia.jpg 4e72f31a7c21ef592b55a18df76f01aa komunikacja.jpg 18947336f271741d52afbc136ff81991 przetargi.jpg c6933c3c764904c74081000ddc78088b strategia_rozwoju.jpg 6b0d4cf700993f7ab232086b78dcad99 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 54a9b98446c4d51d08175a13b41723db wspolpraca_zagranicza.jpg ef33f849f287fa4378f8ed1c12e51c80 iso.jpg b7aa56c85cf3a6ecc0fec1e7ff378e8b
ban1.jpg ef91fbb64a8ec52b40e093fca108780e ban2.jpg d9a1f792d22f66b6cf73756e35e8017c ban3.jpg 02849d47d4443b47526d94ae05ebde19 ban4.jpg 0c747893acdde7321321a93d40c872f6 ban5.jpg 142a7d84590bfdaec88864e03c392b10