Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 3400008f2f8eb4582e5b61c1c7ecf3dd
Niedziela, 17-12-2017
Imieniny: Jolanty, Łukasza, Olimpii
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 270726
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg aea689dff138b5c0b74e0ae3e35b6aec zagrozenia.jpg 0a4fd84b33b6ac97aac2cfdcfe735359 komunikacja.jpg 66ea4c4912d6261f5bbac63d30acb902 przetargi.jpg da7393d9303582006ea6b533d5853938 strategia_rozwoju.jpg ec924c082a29b0a317cc71d31710aa71 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg dc6880ac4a5a3a51b4d5891606dd6fd7 wspolpraca_zagranicza.jpg be7990ce8090fb1e47aef827f28a94ee iso.jpg 11862e02f1b23eb3af950ee4f3a086d2
ban1.jpg d0a9237c23ff3466e4eec5f63f8a8aa6 ban2.jpg 4c59625022c26b5a09bd8f896e36d433 ban3.jpg 72c7d5907bc2048d06bb7cdd9645eace ban4.jpg 1d12cee8b0cf9e525dc713b27fd26f83 ban5.jpg b9ee76f2fc1b38538101d8d1436858e0