Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png afa2a11aff13b3c753bc2e4673b0c579
Czwartek, 26-04-2018
Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 285635
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg e9354112ba7e4f37d59abd37b93fa129 zagrozenia.jpg 9c16f6efd6e607bdbca9339fdc41dfd6 komunikacja.jpg 715577419dc3978f5f4e618b0e15cd89 przetargi.jpg f53e855cff47921a144bdc1d9fb52ff8 strategia_rozwoju.jpg b41f3226f4cc91ddaf1f858de4a1c2a6 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 7e13b77742126a5c58aad471866f240f wspolpraca_zagranicza.jpg d197b64b90c59a6311fc541fa2342614 iso.jpg 8eb959fb4e09d2c337bd57d4b35c5926
ban1.jpg e9ad47f3a8d3b1f727624c6e78cdbe6b ban2.jpg 87ecee610bb8f13a83f8797806475424 ban3.jpg 15edfd0b2fdf5318051e0f32e320abd1 ban4.jpg 929c9234c034db5f4790935cdb404b4c ban5.jpg 0958727d442ec59e770e424393a84cb7