Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png d7511c0cc1b50946d524d0db08fde067
Środa, 17-01-2018
Imieniny: Antoniego, Henryki, Mariana
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 274637
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 848803d7d27c87874b0749b75bd47b00 zagrozenia.jpg d5fcbef9c0dc0e6072b46720ec71667b komunikacja.jpg 595d35cb803b55b432d9b87e11bc4341 przetargi.jpg a27bbc11f6aacc3a076f04e4bb1acd25 strategia_rozwoju.jpg e47697ee0bfdeb21a806cf5104ba791e zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 3aceaba698ad24e3e75ca8e8d1cce316 wspolpraca_zagranicza.jpg f9abe2ceaf690fe26313ea35b3fd64dc iso.jpg abba31bd585fee64e76e5f53d9edcb6d
ban1.jpg 3991f99d3dffcd7a623ed0b774101282 ban2.jpg ba6fca863dfb99e1a30bd7f02f3eb84b ban3.jpg d1d7cb24ef4a2020ddfc8e243f0b48e5 ban4.jpg 01c1b43f9f8a8954118aa06101b07b21 ban5.jpg 6396d5877a7bc9c2c3b4392aa4b8c18e