Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 11fd20e8d40962498f7de0b23df9334f
Sobota, 24-02-2018
Imieniny: Boguty, Bogusza, Macieja
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 281242
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 8265d86ed1db77ee8eedea80d647dd37 zagrozenia.jpg 4187791cb3d0f04c4806dd10715033bd komunikacja.jpg 42154955c01b3b565609def1124feefb przetargi.jpg b2d43c5f07282d06d51603bc80c8c3a8 strategia_rozwoju.jpg 4d0306574c69dcd67fadd2b5b58d64f6 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 9b8cb5ce584e358561bbf6002bd7599c wspolpraca_zagranicza.jpg 3c6b1dc88de51815ec2b06f448cdf9a4 iso.jpg 9dcbe35f7b7e3e5caba9211396b4e4b5
ban1.jpg 97458b3bcd498b4b54447fbb1eca0a41 ban2.jpg 09f27a5196be871ec9b4d66faa4d90e3 ban3.jpg b0e15c7b0d46b3f4b1a722e52ccde3b6 ban4.jpg 3fccd95034263204f69eea53d8e1bd9c ban5.jpg 685fc307aa3e2bc3c7c49463fa215985