Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 5fbe230fa5305adafbc0b0b19ffc395b
Sobota, 24-02-2018
Imieniny: Boguty, Bogusza, Macieja
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 281243
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 4d51819d00d4db52e2ed3c3e14dd38f7 zagrozenia.jpg 9270d3d57cb68bfdd04d58878c7cf553 komunikacja.jpg 8cbbf5bf88308abb423a6cf1a7b5f5c7 przetargi.jpg 15c3f085992b67fd3a340e7251143355 strategia_rozwoju.jpg 2d0cbfd81fa185ddd70db275697b22f1 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 31b5bfff0b514b10e3f1a5198b46a802 wspolpraca_zagranicza.jpg 5147fa5365c4971e6b7fdab00bc6432d iso.jpg 586ab38b93f75b33292ba050cbb01d12
ban1.jpg 1ecbb4bab2d1ff19d96e51f31ab5bffa ban2.jpg 5c5388ffe4b3da237e6a088c5bd9bf41 ban3.jpg e251d55fdf9acc71d0cf6549bb4e0de5 ban4.jpg 722d0a1efb4af1d0cfe4b03e450dbbbb ban5.jpg 5a5d431989bd1a2537c6b8d9d2864f39