Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png b4e8cc89ed7273213d46aaf47c3a3ee2
Środa, 17-01-2018
Imieniny: Antoniego, Henryki, Mariana
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 274614
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 38da4eb7e5d90a08571b260feb209401 zagrozenia.jpg dac1995ab9eca6319c4cf562b75b75d7 komunikacja.jpg c5cfce824ce0b8a29e5d2c5afad54259 przetargi.jpg 2ad59d69db077562cb62fa452e120af0 strategia_rozwoju.jpg 477ae6bb12f6cfe1346c6d9e64dbdb4d zainwestuj_w_wypoczynek.jpg e156b3d388241744fd0cc8bb27737afc wspolpraca_zagranicza.jpg 4e3115c5ac002d4a7cfc1212cdeeee04 iso.jpg bf049b45adf4b412a1cb9a1afdfd9351
ban1.jpg 49015be7c693415da69ed6e5b2c88cd1 ban2.jpg 34d7cde3aa640238a699dfde454ac718 ban3.jpg 77fd9ecc1771381d16033e9bab6cb697 ban4.jpg 55affa2de939700b04841ebf8f497cdb ban5.jpg 0b4dc04aea37fd4c108cf4aea81cf92c