Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 7714abcf63eff084685d7927cbb337c4
Czwartek, 14-12-2017
Imieniny: Alfreda, Izydora, Zoriny
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 270305
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 0174f77917459b3a6729a4a9af12da94 zagrozenia.jpg 8c29b7ee2e9591a699d516fb01c4e49d komunikacja.jpg 28c3fc4a557ac5e6abcd2ad049e90aeb przetargi.jpg da3370a57c6e73ff2eae07ce3275d7e5 strategia_rozwoju.jpg 62da09c2cd5d6554949b65207b3ae7c5 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 1b7f66eca27daa43bae62de37b3a1a90 wspolpraca_zagranicza.jpg 6a0e0d4473e57b641d65698cf619bc12 iso.jpg c9bde1299fa11678885d74c92d5d00b3
ban1.jpg ef7bde26d90239f2446b8b3867def8e7 ban2.jpg b014ecb3cd6df718ba2950f4c4841e1f ban3.jpg 448a3e5d2932bca799bbe6cd6e0707d2 ban4.jpg d84b62954611b1caa484264a52aaa084 ban5.jpg 434ee9341795b587cb2ceccc5e454e8a