Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png bd2207c504dcf08dd31dc6d1f1e8df23
Czwartek, 19-10-2017
Imieniny: Michaliny, Michała, Piotra
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 264031
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 52a8795745dc69d12c4e8c82e3821b8f zagrozenia.jpg 79c40a1969ba0308c95e31fed9882e6f komunikacja.jpg bc2b66f3e2442aee9fb3d3ce0ca1ea54 przetargi.jpg 9c0c5f7cb73db746e1df28ac89b79567 strategia_rozwoju.jpg b17eea5443d5d0b5c021de44bfbc9e46 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg d274cdc49e9b3c5c2e1fd235a0947d6e wspolpraca_zagranicza.jpg 5b029ba1d85efa50ffa7fe2196a8ca81 iso.jpg 604e379f3cbc2fcfb350c9ed61f0d8fd
ban1.jpg 8efb574977f7d5351c1419dd1202249e ban2.jpg 585b9b19dcdc5f652109e9965f992e34 ban3.jpg 6ad153c55e28c4bc04ed153bbb143c80 ban4.jpg a6f10c45b432607d4e285f9716dc3fd7 ban5.jpg d3824a69028e26192b26bb8446ebef67