Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 17d1b9f01495ec544467c4b608230464
Czwartek, 14-12-2017
Imieniny: Alfreda, Izydora, Zoriny
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 270167
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg c22d93536f8274d3f8caadca99c76896 zagrozenia.jpg f1a198b89cd9e69312e16f500e5acd30 komunikacja.jpg 3f3db1ec1731ec641db303fd3ac5e459 przetargi.jpg 8b916a37d607ceb61913b4f31ae540ed strategia_rozwoju.jpg 211354fbfc3cf0bcb9a80a39edff73d4 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg cf77357b0123e568362560e6ce81ce70 wspolpraca_zagranicza.jpg 8a4ef8e3aa7d20a9b5ce4ea2a3303497 iso.jpg b84bb3707a472fd2381c0d561e822c26
ban1.jpg 573e4a8d6f8de3cea85ee5f9650d8e47 ban2.jpg cabd41b33f18af51b6cf71f010be6e79 ban3.jpg e2bec746fdc0cbb6d0f3a3f7c995d0e0 ban4.jpg 16c2cde2ba2a8a8b20d0d4bd0c346c3a ban5.jpg 862ab4765090af37ecc564900e9553ae