Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png 1a55adf79c43973f48aa6c7015f3f70c
Środa, 17-01-2018
Imieniny: Antoniego, Henryki, Mariana
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 274660
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 46a7de233ec66ddbd6190fddd735066f zagrozenia.jpg 86ae2d4775fff973b5e8437594d04825 komunikacja.jpg e5caa5738ca06bcb86591ee6aa333696 przetargi.jpg 8846611bc975e9253fcaf1723f504d4f strategia_rozwoju.jpg 244ef65bf2852a31a49da4b6aaeb1bf8 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 1a312d389c8a70585b8967a217c742c4 wspolpraca_zagranicza.jpg 3b1ba9f1b6e5cf51f1dc17bf4ab0a88f iso.jpg 1b5e4134c2c62c502fed1626143cfd6e
ban1.jpg 7dfc3789cc0a5ff740dbc526568f85a6 ban2.jpg 05ca142f9a5710aa9844ebaf26aa7035 ban3.jpg eb44c162215b5f6fc414fefe7c179e5f ban4.jpg a4d0799e83398979cb7524c7debc70ef ban5.jpg 33a5e3c75a9225ecdfdec7439a056f3f