Powiat Wrocławski -

naglowek_logo.png fc263b22d6ae2be7f74c2aa4fe86b8cb
Wtorek, 12-12-2017
Imieniny: Ady, Aleksandra, Dagmary
x
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Administrator , Wyświetleń: 269878
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu działa wyłącznie:

  • na rzecz mieszkańców powiatu wrocławskiego.
    Powiat wrocławski obejmuje gminy: Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Sobótka, Siechnice oraz Żórawina.

  • na rzecz konsumenta, czyli osoby fizycznej dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dla mieszkańców Wrocławia właściwy jest Miejski Rzecznik Konsumentów, mający siedzibę przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław, I piętro, pokoje: 127-129, dostępny pod numerem tel: (71) 777-75-59, (71) 777-86-62.

Biuro Rzecznika jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 do 15:45.

Terminy spotkań należy ustalać telefonicznie pod numerem tel: (71) 72 21700.

Osoby zainteresowane skorzystaniem z pomocy prawnej proszone są o zabranie ze sobą skserowanych kopii dokumentów związanych ze sprawą.

Wnioski można kierować drogą mailową na adres .

W treści wiadomości maila należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu.

Informacje

Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.

  • Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

  • Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

  • Przedsiębiorca do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.

Wyślij na Facebooka
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
zapytaj_staroste.jpg 0e48e4a4317e37b04636cc42c652f122 zagrozenia.jpg d1aab6ba264c96af5e0ee17e73409fb7 komunikacja.jpg 1afa1926c1b58798c3cd15b1061e10ee przetargi.jpg 0a9db7ce2ff51a5090f3ba49df2767f8 strategia_rozwoju.jpg fdf3ba49cf13de55f6801278ef355549 zainwestuj_w_wypoczynek.jpg 6b5be25700095849896380ef37fb06d3 wspolpraca_zagranicza.jpg 9805830f9b63858fdd7ee63b21c32e93 iso.jpg db4e44ff801fb91d93e1c844f7c4a3a1
ban1.jpg 94f2bc0f5cbeb15778b445de6b6e3eae ban2.jpg b186cb0c327e6e5ddecc59542fd425ba ban3.jpg 8d6a8106b8d57c191d94a2efd6e63c46 ban4.jpg a4a7631163bb7321f2c895261556c075 ban5.jpg af4385587b163f6055f91c58def0f6bc